Wielki finał akcji Lubię! #niehejtuje w szkołach! Do udziału zaprosiliśmy 300 szkół z całej Polski.
Od października do listopada 2019 trwał drugi i ostatni etap kampanii Lubię! #niehejtuję, mający na celu zachęcenie dzieci, szkół i klas z całej Polski, do propagowania pozytywnych zachowań i przeciwstawienia się hejtowi w Internecie.
W tej części kampanii nacisk został położony na kontakt indywidualny ze szkołami i profilaktykę. Marka Reporter Young postanowiła zorganizować konkurs, w którym do wygrania były bardzo atrakcyjne nagrody zarówno dla klas biorących udział w konkursie, jak i zgłoszonych szkół. Każda szkoła, która zadeklarowała chęć wzięcia udziału w konkursie, otrzymała od Reporter Young specjalne materiały profilaktyczne, mające na celu zwiększenie świadomości przeciwdziałania hejtowi w Internecie. Specjalne ulotki, stworzone przy współpracy z dr Julią Barlińską, adiunktem Katedry Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, trafiły do rąk nie tylko uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Patronat nad przedsięwzięciem objął Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Zadanie konkursowe nawiązywało do pierwszej części kampanii. Polegało na wyjaśnieniu przez uczniów, co jest dla nich ważne i ich własnej interpretacji piosenki będącej motywem przewodnim kampanii Lubię! #niehejtuje, „To co ważne”’, którą na potrzeby kampanii wykonali Anika Dąbrowska, Adam Kubera oraz Carla Fernandes, zwyciężczyni i uczestnicy II edycji programu The Voice Kids.
W konkursie udział wzięło 100 klas ze szkół w całej Polsce. Wszystkim dziękujemy za piękne i pełne zaangażowania prace konkursowe. Jury podjęło decyzję, że nagrodzone zostaną klasy:
I miejsce – Szkoła Podstawowa nr 80 we Wrocławiu, klasa VI D
II miejsce – Szkoła Podstawowa nr 1 w Olbięcinie, klasa VII
III miejsce – Szkoła Podstawowa nr 3 w Ełku, klasa VIII A
Dodatkowo wyróżnienie otrzymują:
Szkoła Podstawowa nr 11 w Jeleniej Górze, klasa VII D
Szkoła Podstawowa nr 1 w Pieńsku, klasa VI A
Szkoła Podstawowa nr 19 w Poznaniu, klasa V A
Wszystkim zaangażowanym w tworzenie prac konkursowych serdecznie dziękujemy, a zwycięskim szkołom gratulujemy zdolnych uczniów. Mamy nadzieję, że nauka nie pójdzie w las, a zdobyta podczas trwania kampanii Lubię! #niehejtuje wiedza, pozostanie z uczniami na zawsze.
Kampania społeczna LUBIĘ! #niehejtuje była kontynuacją zeszłorocznej akcji, która również nawiązywała do bezpieczeństwa dzieci. Wtedy marka Reporter Young nagrała film z udziałem popularnych młodych influencerów pt. „Bezpieczeństwo jest najważniejsze!” (https://www.youtube.com/watch?v=_6df3OJaAPg), mający zachęcić dzieci do bezpiecznego spędzania wakacji.